مرحله اول : برنامه ریزی پروژه
قبل از غواصی در طراحی وب سایت، باید مقدمات خاصی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که همه ذینفعان در یک صفحه هستند و هیچ نکته ای از دست نمی رود. برنامه ریزی
پروژه استراتژی کلی و جهتی که پروژه طراحی وب سایت شما در پیش خواهد گرفت را مشخص می کند.
1. تعریف پروژه
اولین قدم تعیین هدف طراحی وب سایت است. اینجاست که خلاصه پروژه، که به آن خلاصه خلاقانه و/یا فنی نیز میگویند، وارد تصویر میشود. برای خلاصه پروژه، باید به این
سوالات پاسخ دهید:
شرکت شما چه کار میکند؟ ارزشی که به مشتریان خود ارائه می دهید چیست؟
هدف اصلی طراحی وب سایت که ایجاد می کنید چیست؟ طراحی وب سایت قرار است چه مشکلی را حل کند؟
مخاطب هدف شما چگونه به نظر می رسد؟ تجزیه و تحلیل مخاطبان باید به صورت علمی و با ایجاد نماد مشتری یا شخصیت کاربر کامل شما انجام شود. برای ایجاد پرسونای کاربر، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
جمعیت شناسی: اگر در حال ایجاد یک وب سایت با هدف مخاطبان B2C هستید، باید جزئیاتی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، موقعیت مکانی، وضعیت شغلی، نیازها، سرگرمی ها و
غیره را بیابید. هنگامی که یک وب سایت برای B2B ایجاد می کنید، باید پاسخ هایی را پیدا کنید. به اندازه، موقعیت و نقش شرکت مشتری ایده آل.
روانشناختی: پاسخی برای اهداف، وظایف و انگیزه کاربر خود بیابید.
Webographics: مشتری ایدهآل شما از کدام پلتفرم سیستمعامل استفاده میکند، موارد دلخواه، کدام رسانههای اجتماعی پیدا میشود، مکان استفاده از کدام است، و سایر اولویتها در اینترنت.
مشخصات صنعتی که درطراحی وب سایت ایجاد می کنید چیست؟ روند فعلی در آن صنعت چیست؟
در بازار با چه کسانی رقابت می کنید؟ چه چیزی سرمایه گذاری شما را از رقبای خود متمایز می کند؟
نکته مهم این است که تردیدهای ذینفعان را تکرار و تکرار کنید تا زمانی که همه موافق باشند و در همان صفحه باشند.
۲. تلاش و برآورد پروژه
مرحله بعدی تلاش و برآورد پروژه است. تنظیم یک جدول زمانی و نقاط عطف واقع بینانه بخش مهمی از مرحله برآورد پروژه را تشکیل می دهد. به غیر از همه ذینفعان، توصیه میشود که در این مرحله یک طراح، توسعهدهنده، کپیرایتر و استراتژیست سئو در هیئت مدیره داشته باشید. حالا زمانش فرا رسیده:
برای به دست آوردن تلاش برای توسعه کل برای کل پروژه، از جمله طراح، توسعه دهنده، کپی رایتر، استراتژیست سئو، میزبانی دامنه و غیره.
برای تصمیم گیری درباره جزئیات فنی مانند زبان برنامه نویسی، اولویت پشته های فناوری، سیستم مدیریت محتوا و غیره.
برای درک و تصمیم گیری محتوا و استراتژی سئو، از جمله تلاش کپی رایتینگ، وثیقه های بازاریابی، استراتژی بازاریابی، هدف گذاری کلمات کلیدی و کلمات کلیدی و غیره.
برای ایجاد اسناد نقشه سایت و فریم های سیمی که می تواند به عنوان چک لیست عناصر وب سایت در مرحله توسعه استفاده شود. ساختارطراحی وب سایت، سلسله مراتب صفحه و سیلوهای محتوا و غیره ایجاد کنید.
برای تصمیم گیری در مورد جنبه های سبک طراحی مانند راهنمای سبک برند، نمونه های اولیه طراحی، جریان های صفحه نمایش، دارایی های طراحی و غیره.
برای تصمیم گیری در مورد محتوای بصری، مانند عکس ها و فیلم ها، تلاش لازم است. کیفیت و ارتباط محتوای بصری را تعیین کنید، اینکه آیا با هویت برند مطابقت دارد یا خیر.
تصمیم بگیرید که چه نوع میزبانی و دامنه ای برای وب سایت خود خواهید داشت. آیا نیازهای میزبانی تخصصی مانند میزبانی VPS، میزبانی ابری یا هر نیاز محیطی دیگری دارید؟
برای تصمیم گیری درباره جزئیات امنیتی سایت برخی از سوالاتی که نیاز به پاسخ دارند عبارتند از SSL مورد نیاز برای وب سایت شما، حفاظت از رمز عبور مورد نیاز و غیره.
مرحله 2: شروع پروژه
به عنوان اولین گام در چک لیست نهایی طراحی وب سایت خود، باید یک ضرب الاجل به همراه مهلت های روزانه و هفتگی تعیین کنید. این دو هدف را دنبال می کند: شما غرق
نخواهید شد و می توانید ایجاد وب سایت خود را به موقع به پایان برسانید. یک ایمیل اولیه برای همه ذینفعان، از جمله توسعه دهندگان، طراحان و غیره ارسال کنید. پس از آن، نام دامنه را انتخاب کنید. برای انتخاب نام دامنه/URL برای وب سایت، این چهار دیدگاه را در نظر بگیرید:
دیدگاه انسان
نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن، صحبت کردن و یادآوری آسان باشد.
دیدگاه برند
یک نام دامنه منحصر به فرد را برای متمایز شدن انتخاب کنید و بسته به ماهیت کسب و کارتان، کشوری که در آن مستقر هستید و دسته بندی کسب و کارتان، یک پسوند داشته باشید.
دیدگاه سئو
هنگام انتخاب نام دامنه، ارتباط آن با کسب و کار شما باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد. تا حد امکان سعی کنید یک یا چند کلمه کلیدی تجاری را در آن بگنجانید.
دیدگاه حقوقی
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بررسی کنید آیا نام دامنه ای که انتخاب کرده اید دارای حق چاپ یا علامت تجاری نیست. گاهی اوقات، ممکن است یک وب سایت با نام وجود نداشته باشد، اما ممکن است شخصی دامنه را مسدود کند.
در نهایت با استفاده از نقشه سایت و سند wireframe یک نقشه سایت برای وب سایت ایجاد کنید. آن را با ایجاد صفحات مختلف وب سایت و بخش های پیشنهادی صفحات دنبال کنید.
مرحله 3: شروع به طراحی وب سایت
گام بعدی در چک لیست طراحی وب سایت ما شروع فرآیند طراحی است. طراحی وب سایت بر اساس عوامل متعدد و همچنین تحت تأثیر عناصر برند خواهد بود. پس از آماده شدن
طرح اولیه، بهترین گزینه توسعه و طراحی مشترک برای یک فرآیند توسعه روانتر خواهد بود.
قالب طراحی و وایرفریمینگ را انتخاب کنید
بسته به پلتفرمی که برای میزبانی وب سایت انتخاب شده است، می توانید برای یافتن یک قالب طراحی مناسب برای وب سایت خود تحقیق کنید یا یک قالب را ایجاد کنید. قالب طراحی به عنوان پایه طراحی وب سایت عمل می کند. شما می توانید از منابع موجود که قالب های پولی را ارائه می دهند انتخاب کنید یا از تیم داخلی طراحی کنید.
رنگ ها و فونت ها را انتخاب کنید
رنگ ها عوامل مهم چک لیست عناصر وب سایت شما هستند. انتخاب مجموعه رنگ مناسب می تواند شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهد. انتخاب رنگ نقش مهمی در موفقیت
یک وب سایت دارد. تاکید زیادی بر استفاده از روانشناسی رنگ برای شناسایی رنگ های بهینه وجود دارد زیرا بر افزایش تبدیل وب سایت تأثیر می گذارد. پس از تعیین رنگ،
یک پالت رنگ مکمل را برای افزایش زیبایی وب سایت بررسی کنید. چک لیست طراحی سایت برای رنگ ها عبارتند از:
متن-رنگ
رنگ پس زمینه
رنگ سرفصل ها
رنگ پیوندها
رنگ ناوبری
رنگ لوگو
رنگ بنر
مرحله 4: شروع به توسعه
پس از تایید نمونه اولیه، بخش مهم بعدی چک لیست طراحی وب سایت شما توسعه است. در حالت ایده آل، اولین قدم برای شروع توسعه، ارسال طراحی نهایی وب سایت برای توسعه
دهندگان است.
تغییر طراحی
طرح نهایی تایید شده یا به Photoshop یا Illustrator یا نرم افزارهای طراحی مشابه منتقل می شود. این طراحی است که شبیه سازی صفحات وب نهایی را فراهم می کند. پس از
انجام این کار، طراحی با توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته می شود.
کد نویسی
در مرحله کدگذاری، توسعه کد منبع انجام خواهد شد. برای اینکه توسعه وب سایت در چارچوب زمانی باقی بماند، بهتر است با چارچوب زمانی تیم توسعه برای نسخه بتا موافقت کنید.
این را با تخصیص چک لیست های توسعه به تیم توسعه دنبال کنید.
بخشی از چک لیست عناصر وب سایت نیز وجود دستورالعمل های کدنویسی است.
3 راه حل برای پاک کردن گرفتگی لوله ها